مصارف گرانول پی وی سی شیلنگ در تولید

مصارف گرانول پی وی سی شیلنگ در تولید

شاید برای افرادی که در صنعت پلاستیک و پلیمر فعالیت دارند نام گرانول را زیاد شنیده اند گرانول یک ماده اولیه برای تولید محصولات پلاستیکی همچون بطری پت است که به صورت پی وی سی نرم نیز عرضه می شود.

قیمت نسبتا خوب این محصول و داشتن مزیتهای فراوانی که دارد توانسته جای خود را در بین تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی به خوبی باز نماید هرچند برای تهیه و تولید پلاستیک از اشکال دیگری چون: پودری و پرک نیز می توان بهره برد اما گرانول به دلایل موجه ای در صدر میدان قرار دارد.

حال بیایید با هم به این مطلب بپردازیم که اصلا گرانول چیست؟ چه کاربردهایی دارد و چگونه تولید می شود؟

مصارف گرانول پی وی سی شیلنگ در تولید

در بسیاری از موارد به این نکته اشاره شده است که گرانول یک ماده پلیمری است اما این موضوع از پایه اشتباه می باشد چرا که همانطور که در سایت آراد برندینگ گفته شده است، گرانول اسم یک ماده پلیمری نیست بلکه شکلی از آن است که به صورت پودری و دانه ای به مصرف رسیده و کاربردهای مختلفی از آن می گردد.

امروزه هر جا را که بنگریم ردپایی از پلاستیک پیدا می کنیم از لوازم خانه و آشپزخانه گرفته تا محصولات سرویسهای بهداشتی، میز و صندلیهای حیاط و غیره.

بدیهی است تولید این محصولات به موادی نیازمند است که آنها را به این شکل و شمایل در بیاورد در حقیقت مواد اولیه ی موارد اشاره شده به گرانول احتیاج دارند که در این مقاله به شرح کامل آن می پردازیم.

گرانول پی وی سی شیلنگ

شکل خاصی از پلیمر که دانه دانه می باشد را گرانول می گویند، این محصول ماده اولیه برای تولید برخی کالاها می باشد برای مثال مواد تشکیل دهنده شلنگهای امروزی گرانول پی وی سی می باشد.

بر اساس نوع کاربرد شلنگ میزان گرانول بکار رفته در آن متفاوت می شود، شلنگهایی که برای کولر استفاده می شود معمولا گرانول ساده درونش بکار رفته است.

شلنگهای پرفشار باید مقاومت بالایی داشته باشند مانند شلنگی که در آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل باید از نوع خاصی از گرانول پی وی سی استفاده کرد، خوبی این محصول این است که می توان برای مصارف مختلف آن را به شکل دلخواه در آورد.

پلی وینیل کلراید برای نخستین بار توسط شخصی به نام هنری ویکتور کشف شد، این محصول مواد تشکیل دهنده گرانول شفاف پی وی سی می باشد.

مصارف گرانول پی وی سی شیلنگ در تولید

گرانول به سختی در آتش سوزانده می شود و در صورت آتش گرفتن پس از حذف آن خاموش می شود، رنگ شعله ناشی از آتش گرفتن این ماده نارنجی می باشد و بوی هیدروژن کلراید به خود می گیرد.

برای انتقال انواع مایعات از گرانول پی وی سی شیلنگ استفاده می شود که هر کدام با توجه به نوع مصرفی که دارند به گونه ای خاص تولید می شود.

شاید برایتان جالب باشد از ترکیبات تشکیل دهنده گرانول یا همان پی وی سی با خبر باشید.

بیشترین میزان گرانول را رزین پی وی سی تشکیل می دهد که خود دارای سه نوع S65،

S70 و H73 می باشد، کربنات کلسیم یکی دیگر از مواد سازنده گرانول می باشد که این ماده نیز بر اساس میزان ریز و درشتی به دو نوع SW3 و SW2 تقسیم می شود.

گرانول پی وی سی نرم

مهمترین دلیلی که باعث شده از گرانول به عنوان یک ماده اولیه در تهیه محصولات پلاستیکی استفاده شود، سهولت استفاده از آن است گرانولهای پی وی سی نرم بر خلاف پودرها در هوا پراکنده نمی شوند، آلودگی محیط را به دنبال نداشته و هدر رفت ندارند امروزه سیستم شکل دهی پلاستیکها نیز تغییر پیدا کرده و دستگاه ها طوری طراحی شده اند که بهتر است از مواد اولیه گرانولی استفاده گردد این مسئله ی مهم موجب گشته تا تولیدکنندگان گرانول را به پودر ارجح دانسته و به جای حالت پودری از شکل گرانولی آن استفاده نمایند با ذوب کردن گرانولها و شکل دهی آنان می توان محصولات پلیمری را تولید و به بازار عرضه نمود.

مصارف گرانول پی وی سی شیلنگ در تولید

گرانولها به چند دسته تقسیم می شوند؟

دسته ی اول گرانول پلی اتیلن هستند که ساختاری کریستالی دارند پلی اتیلنهای استفاده شده نیز به گریدهای سبک، متوسط، سنگین و وزن مولکولی بسیار بالا تقسیم می گردند.

گرانولهای پلی پروپیلن که به دو دسته ی هموپلیمر و کوپلیمر تقسیم شده اند نیز یکی دیگر از دسته های گرانولها مثل گرانول پی وی سی نرم محسوب می شوند گرانولهای پلی اتیلن و پلی پروپیلن یکی از بهترین گرانولها به شمار می روند.

گرانولهای پلی کربنات نوعی پلیمر شفاف هستند که نور را از خود عبور می دهند از این محصول برای تولید محصولاتی چون: چراغ خودرو، قطعات پلاستیکی لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و دیگر موارد مورد نیاز استفاده می گردد با تمام ویژگیهای خوب گرانول پلی کربنات ترک خوردگی بالای این محصول از نقاط ضعفش به حساب می آید.

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه